Πόσο συχνά είστε θεατής θεατρικών παραστάσεων;
Υπάρχουν περίοδοι που θα βλέπω 2-3 παραστάσεις την εβδομάδα.
Πώς είναι να παρακολουθεί κανείς θέατρο στο εξωτερικό. Έχετε ανάλογη εμπειρία;
Ναι, έχω παρακολουθήσει στο Λονδίνο αρκετές θεατρικές παραστάσεις και θέλω να συνεχίσω να το κάνω. Μαγεύεσαι όταν βλέπεις επί σκηνής ηθοποιούς όπως τον Ian McKellen η τη Vanessa Redgrave.
Ποια ήταν η πρώτη σας εμπειρία με την τέχνη του θεάτρου; Τι κρατάει άσβεστο η μνήμη σας από αυτή την πρώτη εμπειρία;
Τρίτο έτος στη δραματική σχολή, τελικές εξετάσεις στο θέατρο Πέτρας «Πέρσες» του Αισχύλου. Αυτό το συναίσθημα που είχα δεν θα το ξεχάσω ποτέ δεν μπορώ να το περιγράψω η σκηνή μου φάνταζε τεράστια, όλα μου φαίνονταν τεράστια.
Αν δεν ήσασταν ηθοποιός, με ποιον άλλο κλάδο -που άπτεται της θεατρικής τέχνης- θα θέλατε να είχατε καταπιαστεί;
Χα χα, νομίζω πως αν δεν γινόμουν ηθοποιός θα γινόμουν εγκληματολόγος, ακριβώς γιατί θέλω να αλλάζω και να παίρνω μέρος σε διαφορετικές "ιστορίες" .
Ο Αυστροαμερικανός σκηνοθέτης Μπίλυ Γουάιλντερ έχει πει ότι ένας σκηνοθέτης πρέπει να είναι αστυνόμος, νοικοκυρά, ψυχαναλυτής, συκοφάντης και καθίκι. Η σκηνοθεσία ποια στάδια ακολουθεί μέχρι να υλοποιήσει έναν - έναν τους στόχους της;
Νομίζω πως με βρίσκει σύμφωνη αυτή η δήλωση - αν εξαιρέσεις το συκοφάντης- όλοι οι άλλοι χαρακτηρισμοί είναι αναγκαίοι για έναν καλό σκηνοθέτη.
Σας έχει τύχει να παρακολουθήσετε κάποια θεατρική παράσταση πάνω από μία φορά; Κι αν ναι, ποια ήταν αυτή και γιατί;
Ναι, τους "12 Ενόρκους", 3 φορές, αν την παρακολουθήσετε και εσείς θα καταλάβετε το λόγο.
Αν δεν σας αρέσει μια θεατρική παράσταση, είναι μονόδρομος για εσάς η "εγκατάλειψή" της;
ΟΧΙ, έχω πάρει μέρος σε παραστάσεις που μπορεί να μην κάλυπταν την αισθητική μου ως προς το θέατρο, παρόλα αυτά δουλεύοντας πάντα βρίσκεις ή δημιουργείς στοιχεία ώστε να αγαπήσεις έναν ρόλο ή μια παράσταση, το θεωρώ απαραίτητη προϋπόθεση στο επάγγελμα μας, ακόμα και αν δεν μας ικανοποιεί 100% να το κάνουμε εμείς αντάξιο των προσδοκιών μας. Σε καμία περίπτωση δεν επιλέγω την εγκατάλειψη σαν λύση...
Ποια στοιχεία συμβάλλουν στην καλλιτεχνική κυρίως επιτυχία μιας θεατρικής παράστασης;
Οι συντελεστές της να έχουν κοινό κώδικα επικοινωνίας και να είναι συνεργάσιμοι μεταξύ τους...
Πιστεύετε ότι το θέατρο πρέπει να χωρίζεται σε ποιοτικό κι εμπορικό;
Το ένα δεν αναιρεί το άλλο, δεν ξέρω πως κάποιοι τα θεωρούν συνώνυμα. Το "ποιοτικό" έχει ως αντίθετο το "μη ποιοτικό" και το εμπορικό έχει το "μη εμπορικό" και ασφαλώς - το έχουμε διαπιστώσει άλλωστε - μια παράσταση μπορεί να είναι εμπορική και ποιοτική ταυτόχρονα...
Ποιο είναι το θεατρικό κείμενο που ξεχωρίζετε;
Δεν θα ήθελα να ξεχωρίσω κάποιο, γιατί θα παρεξηγηθούν τα υπόλοιπα.
Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας και σκηνοθέτης; Κι εντός και εκτός συνόρων.
Πολλοί, αλλά ο Πίντερ όμως έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου.
Με ποιον σκηνοθέτη, που δεν έχετε συνεργαστεί ως τώρα, θα θέλατε να συνεργαστείτε στο άμεσο μέλλον;
Με όσους δεν έχω συνεργαστεί ακόμα, (αστειεύομαι) απαραίτητη προϋπόθεση να έχουμε κοινή αισθητική.
Το 2020, γεμίζουν οι θεατρικές αίθουσες στην Ελλάδα; Παραμένει το θέατρο εκείνη η λαϊκή τέχνη, που είναι αναγκαία για τον μέσο άνθρωπο;
Φέτος είναι μια δύσκολη "θεατρική" χρονιά από άποψη προσέλευσης, παρόλα αυτά οι παραστάσεις που αγγίζουν το κοινό δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Πιστεύω πω η ανάγκη του κόσμου να δει θέατρο δεν μπορεί να ικανοποιηθεί από άλλα μέσα ή άλλους τρόπους ψυχαγωγίας.
Ποια είναι η πιο δυνατή συγκίνηση, που σας έχει προκληθεί ποτέ σε θεατρική παράσταση;
Σαν θεατής στο "Μπουφάν της Χαρλευ", μικρό Χορν με την Άννα Παναγιωτοπούλου, πριν μερικά χρόνια άρχισα να κλαίω χωρίς να το καταλάβω.
Θυμώσατε ποτέ κατά την διάρκεια θεατρικής παράστασης;
Έχω θυμώσει με αγενείς θεατές, που μιλούσαν και άνοιγαν κινητά κατά τη διάρκεια παράστασης λες και έρχονται με το ζόρι στο θέατρο, αν δεν σου αρέσει το θέαμα ,καλό είναι να σέβεσαι τους υπόλοιπους θεατές που θέλουν να παρακολουθήσουν.
Κάνετε όνειρα, καλλιτεχνικά ή παντός είδους, σαν να είστε είκοσι χρόνων; Μοιραστείτε μαζί μας κάποια από αυτά.
Μεγαλώνοντας τα όνειρα ενηλικιώνονται κι από όνειρα γίνονται σχέδια, ίσως είναι το μόνο πράγμα που κρατάω για εμένα.
Αν είχατε την μεταφυσική δυνατότητα να συναντήσετε ένα ιερό τέρας της τέχνης, που σήμερα δεν υπάρχει, ποιο θα ήταν αυτό;
Τον Κάρολο Κουν και τον Γιώργο Θεοδοσιάδη, έχω ακούσει ατέλειωτες ιστορίες θα ήθελα πολύ να είχα προλάβει να τους γνωρίσω προσωπικά.
Ποιο τραγούδι ακούγατε (γιατί κάποιο σίγουρα ακούγατε) όσο απαντούσατε τις παραπάνω ερωτήσεις;
Δεν άκουγα, αλλά αφού πρέπει να ακούσω
θα βάλω το "το κορίτσι" που ερμηνεύει η Πέννυ Μπαλτατζή.
Info:
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ :
"Εξόριστοι" του Γ.Παπάζογλου
σκην.: Β.Μανώλη & Α.Πελτέκης
κάθε Δευτέρα-Τρίτη.
ΘΕΑΤΡΟ ELIART :
"Ο Απρόσκλητος Επισκέπτης" της Α.Cristie
σκην.: Γ.Φρατζεσκάκης
κάθε Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή
facebook.com/sofia.manolakou.5
Comments